CALL for PAPERS – BCSP43 (eng)

Dear Colleagues and Friends,

The editorial board welcomes two kinds of original contributions to be considered for publication: papers and short news. Papers published in BCSP are previously approved by the scientific committee and the editorial board. The texts must be in English, French or Italian. The publication of the next volume of the BCSP is scheduled for November 2017.

Papers
The text should about 60.000 characters including spaces (about 12 pages in font size 12), including bibliography and footnotes, max 10 illustration. The papers should comply with the editorial standards of BCSP

Short news
The text should about 15.000 characters including spaces, including bibliography and footnotes, max 5 illustrations

Papers submission deadline: October 15, 2017

Contact of the redaction federico.troletti@ccsp.it
M
ore info to BCSP web site

call43eng

 

CALL for PAPERS – BCSP43 (it)

Cari Amici e Colleghi,

In una veste rinnovata ma fedele alle sue tradizioni, la redazione del BCSP seleziona periodicamente contributi originali in forma di saggi e news brevi. I testi pubblicati sul BCSP si intendono preliminarmente approvati dal comitato scientifico e dal comitato di redazione. I testi delle comunicazioni dovranno essere in inglese, francese o italiano. Il volume 43 del BCSP è previsto per novembre 2017.

Saggi
Saranno pubblicati saggi in lingua italiana, francese o inglese, della lunghezza indicativa di 60.000 battute (circa 12 cartelle in corpo 12) comprese la bibliografia e le note a piè di pagina, illustrati da un massimo di 10 immagini. La redazione del testo va uniformata alle norme editoriali del BCSP.

News brevi
Saranno pubblicati saggi in lingua italiana, francese o inglese, della lunghezza indicativa di 15.000 battute comprese la bibliografia e le note a piè di pagina, illustrati da un massimo di 5 immagini.

Papers submission deadline: 15 ottobre 2017

e-mail di contatto con la redazione: federico.troletti@ccsp.it
maggiori dettagli sulla pagina web dedicata

call43 it